Tuesday, June 24, 2008

suecia

sen planet gick ner på arlanda har jag frusit. hade glömt hur det var; sol hjälper inte. men om vädret suger så är det ju ändå inte mkt i jämförelse med svensk press, vad har hänt? läste en sjukt trött text av gustav fridolin i senaste ordfront, en stendöd story om kongo på gårdagens dn-kultur, en hopplös rec i expressen av maria kuchen, en astråkig serie på ab-kultur o så ögnade jag alla ingresserna i nya tidningen filters andra nummer o blev inte sugen på o läsa en enda text. skoj dock o se det fantastiska materialet i senaste re:public service. kanske lite FÖR bra bilder för att man ska tro på dem; ultradokumentära bilder har plötsligt en bildkvalitativ finish som påminner om reklamestetik. hm. sen öppnade jag senaste arbetaren o fastnade i ett så tjockskalligt "intro" om michel onfrays bok "hedonistiskt manifest", skrivet av jan falk, att jag var på väg att kasta mej från gotlandsfärjan. det finns enligt onfray, skriver falk, inget "rätt" eller "fel". inte? om man vet absolut ingenting om det man försöker skriva om bör man hålla käft. enkelt. fattar att mkt annat fanns att läsa denna dag, men det var vad jag hamnade i. o tände av.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home