Wednesday, April 09, 2008

simpson & chavez

ålrajt, då blev det baywatch.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hahaha!

Men hur du kopplar detta beslut till Hugo Chávez förstår jag inte riktigt. Finns ju rätt många länder som inte tillåter att vissa program som anses olämpliga för barn sänds närsomhelst. Upplys mig om jag har fel, men fanns inte denna ''censur''-möjlighet även före Chávez tid? Dessutom ansvarar väl knappast Chávez personligen för när dessa program får och inte får sändas? Ellr har jag helt fel?

Missförstå mig inte, jag tycker givetvis det är tramsigt att man inte tillåter Simpsons sändas vilken tid på dygnet som helst, men att tillskriva detta Chávez tycker jag sådär spontant inte låter riktigt rättvist. Men jag kan ju givetvis ha fel.

7:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

nu har dom ju inte plockat bort programmet utan bara flyttat det i tablån. det var ju alltså inte politiskt motiverat. sånt händer väl kanske också i länder utan onda vänsterregeringar, så jag vet inte hur mycket det är att hänga upp sig på.

8:11 PM  
Blogger magnus linton said...

aug: det är svårt att inte koppla allt som händer i venezuela till chavez o det är hans eget val. lyssna på teveprogrammet alo presidente o hans tal om sig själv i tredje person så fattar du. men i princip har du säkert rätt; jag har ingen aning om hans direkta inblandning i detta, bara att han generellt har väldigt långtgående o politiskt detaljerade idéer om vad som är bra o dåligt för folk att titta på.

9:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Svd har ju dessutom knappast några notiser som talar om för oss vilka program som flyttas pga olämplig sändningstid i andra länder, typ USA.

9:13 AM  

Post a Comment

<< Home