Saturday, March 08, 2008

freakshow

vet inte vad som nått sverige om toppmötets slut, men jag antar att vi alla ska vara glada över att presidentboyzen blev polare över en kvart. inte lätt. var det inte mer än så här? kolla denna komiska video. tror aldrig jag sett ett tydligare bevis på latinamerikansk politiks futtighet. enda personen som tycks vara på allvar är correa, vill liksom inte vara med i freakshowen. respekt. får återkomma till det här när jag har tid, men ack vad sorgligt det är med politik ibland.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Och Uribe såg ut som om han skulle få en hjärnblödning bra länge. Jag tycker personligen att en av de största behållningarna av samtalen var Christina Kirchner. Hon framstod plötsligt för mig som på riktig. Vilket inte alltid är fallet när det gäller henne. Freakshow var annars huvudet på spiken.
/Sofia

5:13 PM  
Blogger Unknown said...

Samtidigt har några gjort sig besväret att översätta FARC-dokumenten från spanska med "bevisen" för att Hugo Chávez gav finansiellt stöd till gerillan, och föga förvånande är dessa bevis minst sagt tunna:

http://www.gregpalast.com/300-million-from-chavez-to-farc-a-fake/

http://www.gregpalast.com/farc-documents/

Det tycks alltså som om hela den här historien om påstått stöd från Ecuador och Venezuela till FARC-geriillan har varit en rejäl tidningsanka, och ogenerad propagandabluff från Uribe, Colombias och USA:s sida.

9:04 AM  

Post a Comment

<< Home