Wednesday, December 27, 2006

colombia o knarket

sorry att det inte hander nat har just nu men jag ar langt ute pa sodra colombias landsbygd o forsoker ha semester. rider hast med elina o duschar i vattenfall o ska snart till bogota for ett forhoppningsvis ratt fett nyarsfirande men hinner kanske in hit nan gang emellan. rullar just nu ett stort gral mellan ecuadors nye president rafael correa o colombias alvaro uribe dar hugo chavez spelar en intressant roll. handlar om flygbesprutningarna av kokaodlingarna har i trakten o usas roll i dem o jag gissar att svensk press inte intresserat sig. hinner inte utveckla har men ni som laser spanska kan ju kolla de inblandade landernas press. forstasidor overallt just nu. ratt spannande.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nej du, den nyheten har gått oss spårlöst förbi. Det mesta härhemma handlar om Somalia just nu, och att Blairs flyg halkade av landningsbanan, att Bonde söker fru och sånt... Tack för tipset och för en mkt läsvärd blogg!

12:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

hej magnus!
jag vet inte vad Elina jobbar med men jag hade tyckt det vore rätt kul med en tjejs syn på Latinamerikas utvecklilng ... kan vara rätt så stor skillnad på hur man ser på saker och ting samt upplever Latinamerika om man är kvinna. Kan inte hon också blogga???????!!!! Hade varit myyycket kul läsning tror jag... fast å andra sidan hon kanske inte vill. Men fråga henne!
Din blogg är mycket mycket bra!
Carmen

7:40 PM  
Blogger magnus linton said...

elina ar grafisk formgivare men skriver ocksa, senast i bang. kan lova att perspektiven ar radikalt olika o jag hallar med om att det vore grymt skoj o mkt intressant om hon valdgastade bloggen. ska uppmana henne att gora sa eller starta en egen. osakert om hon har tid dock.

2:12 AM  

Post a Comment

<< Home