Monday, January 29, 2007

slutar på arena

jag slutar nu på arena o vill även här meddela saken till dem det berör eller ev intresserar o samtidigt tacka alla som haft med tidningen o göra. sex sköna år har gått o jag tänkte försöka ta ett kliv vidare. ni som skrivit, fotat, tryckt, formgett, illustrerat, gnällt, hurrat, kommit på fester eller på annat sätt hjälpt till o göra arena levande: tack, tack, tack. ett av sveriges bästa jobb hos vad jag gissar är sveriges bästa arbetsgivare blir nu ledigt o jag uppmanar alla o sprida ordet o den som tror sig lämpad o göra politiskt magasin med smart folks som karolina ramqvist o per wirtén (båda kvar) att nu börja flirta med arenagruppens håkan a bengtsson. som läsare av denna blogg vet bor jag sen ett år (har varit tjl) i buenos aires o flyttar i slutet av feb till colombia o blir där till hösten då ett nytt bokprojekt förhoppningsvis börjar ta form. bloggen o hemsidan lever lugnt vidare o kommer fortsätta vara knutna till arenagruppen.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Med risk för att framstå som en stalker, men det känns trevligt att även i fortsättningen kunna läsa tänkvärda inlägg runt Latinamerikas utveckling och händelser. Keep up the good work!

9:42 AM  
Blogger Sebastian Derle said...

Tack själv för sex års bidrag till Sveriges i särklass mest läsvärda tidskrift!

Flyttar själv till Latinamerika i början av mars, delvis inspirerad av det du skrivit om kontinenten.

2:39 PM  
Blogger magnus linton said...

tack a o s. roligt seb att du blivit inspirerad - vart flyttar du?

7:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jahopp det var ju trista nyheter. antar i och för sig att tidningen inte kommer att försämras radikalt. men ändå. du fick mig att börja läsa den men du kommer förhoppningsvis inte få mig att sluta.

vad tror du om en 21-årig student på din gamla post? oväntat underifrån-perspektiv på samhällets alla dolda orättvisor och gömda konflikter. som en knytnäve i ansiktet på den klassiska bildningseliten. nä, för fan, det där drömjobbet måste man väl ha utomjordisk arbetslivserfarenhet och D-körkort för att få..

ursäkta desillusionen och grattis till det nya klivet, må skrivandet ytterligare stimuleras!

10:43 PM  
Blogger Sebastian Derle said...

Jag flyttar faktiskt till Buenos Aires. Så det var ju synd att du precis dragit vidare då. Men du kanske har några bra tips att dela med dig av?

11:05 AM  
Blogger magnus linton said...

jonte: tack tack. skoj att jag fick dej att börja läsa arena o jag tror inte du kommer finna några skäl att sluta bara för att jag försvinner. kanske tvärtom. en "21-åring med oväntat underifrånperspektiv redo för knytnävar mot den klassiska bildningseliten" låter ju fuckin eh så bra. sök.

7:19 PM  
Blogger magnus linton said...

seb: här ett par tips:

a) spendera varje dag mellan 16.00 o 19.00 med dagens tidningar i restaurang olsens trädgård.

b) följ så många protester som möjligt från plaza de mayo. ger bra inblick i vad som berör landet o som - politiskt - komma skall.

c) gå en gång i mån på rest el obrero i la boca.

d) jogga vid mörkrets inbrott runt rosedal i los bosques de palermo o se sköna transor poppa fram ur buskarna.

d) ät på green bamboo (vietnamsiskt) fredagkvällar.

e) gå på la catedral (tango) tisdagar.

f) köp månadskort på hotel etoiles gym så får du tillträde till deras pool med utsikt över evitas grav på recoleta-kyrkogården o hela rio de la-platas inlopp. deras solsängar är en perfekt plats att läsa tjocka böcker.

well, have fun.

7:36 PM  
Blogger magnus linton said...

tack jens. ser att du ville få med din webbsida där ;) o det var ju fint för jag har varit borta så mkt att jag inte hajat att du BLEV eu-parlamentariker till slut. underbart! röstade ju på dej även om jag tycker ditt parti - o det vet du ju - är störtlöjligt eu-frågan. för för djävulens skull in lite radikalt postmodernt (tex djurrätt) tänk i parlamentet nu! här i argentina är varenda tidning full av feminism o sexradikalism just nu så ingenting är omöjligt. ingenting. kör hårt, partner.

10:00 PM  

Post a Comment

<< Home